Subsidie duurzame inzetbaarheid personeel
De overheid wil de duurzame inzetbaarheid van werknemers vergroten. Werkgevers kunnen voor projecten die zich hierop richten de subsidie Duurzame Inzetbaarheid van maximaal € 12.500 aanvragen. Let op! De aanvraag kan alleen van 8 tot en met 12 april 2019.
Inhoud projecten
De projecten moeten gericht zijn op een of meer van onderstaande thema's:
- Het bevorderen van gezond en veilig werken, waaronder een gezondere leefstijl, het terugdringen van werkstress en ongewenst gedrag in de werksfeer.
- Het bevorderen van een leercultuur voor werkenden, waaronder het erkennen van niet-bedrijfsspecifieke kennis en vaardigheden.
- Het stimuleren van interne mobiliteit van werkenden, het anticiperen op individuele ambities en ontwikkelmogelijkheden en het begeleiden van werknemers naar ondernemerschap.
- Of het bevorderen van een flexibele werkcultuur, waaronder het invoeren van flexibel arbeidstijdenmanagement.
Omvang subsidie
Maximaal de helft van de projectkosten wordt gesubsidieerd, tot een maximum van € 12.500. De subsidiabele kosten dienen minstens € 12.000 te bedragen.
Let op! Schakelt u een adviseur in? Dan zijn alleen de kosten voor het opstellen of begeleiden van het advies subsidiabel.
Eerst account aanmaken
Om subsidie te kunnen aanvragen moet u eerst een account aanmaken via het subsidieportaal. Tevens dient u zich onder het kopje 'mijn regelingen' te registreren voor de betreffende subsidie.
Aanvraagperiode
Alleen van 8 t/m 12 april 2019 is het aanvraagformulier beschikbaar en kunt u subsidie aanvragen. U ontvangt een ontvangstbevestiging en een projectnummer. Bij overschrijding van het budget wordt er geloot. U kunt het formulier aanvragen.
Voorwaarden:
- Tijdens de projectperiode moet u minstens twee werknemers in dienst hebben.
- Een project mag maximaal 12 maanden duren.
- Uit het eindverslag of advies moet de betrokkenheid van de werknemers blijken.
Ontvangst subsidie
U moet binnen zes weken na het project uw einddeclaratie indienen. Wordt deze goedgekeurd, dan ontvangt u uiterlijk na 90 dagen uw subsidie.
Let op! Er kan nog een controle plaatsvinden. Is dit het geval, dan wordt u vooraf gebeld voor het maken van een afspraak.
Heeft u verder nog vragen?
Neem direct contact op met J.H. (Johan) Bodde AA, Vennoot / Accountant bij HLB Nannen in Emmen.
Stuur een e-mail of bel +31 (0)591 61 23 77Heeft u verder nog vragen?
Neem direct contact op met Glenn Hendriks RPP, Hoofd Salarisadministratie bij HLB Blömer in Nieuwegein.
Stuur een e-mail of bel +31 (0)30 605 85 11Heeft u verder nog vragen?
Neem direct contact op met J.H. (Johan) Bodde AA, Vennoot / Accountant bij HLB Nannen in Emmen.
Stuur een e-mail of bel +31 (0)591 61 23 77Heeft u verder nog vragen?
Neem direct contact op met B.J. (Richard) ten Have RPP, Adviseur HRM bij Newtone in Waalwijk.
Stuur een e-mail of bel +31 (0)416 33 05 05Heeft u verder nog vragen?
Neem direct contact op met B.J. (Richard) ten Have RPP, Adviseur HRM bij Newtone in Waalwijk.
Stuur een e-mail of bel +31 (0)416 33 05 05Heeft u verder nog vragen?
Neem direct contact op met I. (Ingrid) van Gent- van Beek RPP, Loonadviseur bij HLB Amsterdam in Amsterdam.
Stuur een e-mail of bel +31 (0)6 22 96 54 66Heeft u verder nog vragen?
Neem direct contact op met Glenn Hendriks RPP, Hoofd Salarisadministratie bij HLB Blömer in Nieuwegein.
Stuur een e-mail of bel +31 (0)30 605 85 11Heeft u verder nog vragen?
Neem direct contact op met P.H.P.J. (Pascal) Scheerder, Partner / Belastingadviseur bij HLB Den Hartog in Rotterdam.
Stuur een e-mail of bel +31 (0)10 278 11 00Heeft u verder nog vragen?
Neem direct contact op met P.H.P.J. (Pascal) Scheerder, Partner / Belastingadviseur bij HLB Den Hartog in Rotterdam.
Stuur een e-mail of bel +31 (0)10 278 11 00