Ontdek het gemak van salarisadministratie en HR
HLB Blömer accountants en adviseurs werkt met Loket.nl, dé applicatie voor het eenvoudig online bijhouden van HR- en salarisadministratie.
Van het compleet inrichten van een digitaal personeelsdossier tot het eenvoudig bijhouden van verlof. Loket.nl biedt HLB Blömer als salarisverwerker veel voordelen, maar wat betekent het voor u als klant?
We zetten de functionaliteiten van Loket.nl voor u op een rij:
SALARISADMINISTRATIE;
Om de salarisadministratie periodiek snel en foutloos te kunnen verzorgen heeft Loket.nl de volgende tools:
- SIGNALEN
Met de signaleringsfunctie vergeet u nooit meer een belangrijk moment van uw medewerkers. Het aflopen van een contract, een opleiding of de verjaardag van een medewerker. Loket.nl herinnert u tijdig aan deze momenten. Daarnaast is het ook mogelijk om eigen meldingen aan te maken. - CAO’S
Loket houdt van de meest gangbare cao’s in Nederland, ruim 150 cao’s, plus de bijbehorende pensioenregelingen op centraal niveau bij. Wanneer er een vanuit de cao een collectieve verhoging en/of wijziging van toepassing is zal Loket.nl dit tijdig in de applicatie uitvoeren, zodat uw salarisadministratie altijd up-to-date is met de laatste cao ontwikkelingen. Ook hiervan ontvangt u een melding vanuit Loket.nl - OUTPUT DIGITAAL BESCHIKBAAR
De periodieke salaris output (loonstroken, loonstaten, betaaloverzicht etc.) kunt u digitaal in een PDF format opvragen. Daarnaast kunt u een SEPA betaalbestand opvragen waarmee u de salarisbetaling kunt klaarzetten in uw betaalpakket.
De werknemers ontvangen hun periodieke loonstrook via het werknemersloket. - OPVOEREN VAN EEN NIEUWE MEDEWERKER
Komt er een nieuwe medewerker in dienst, dan selecteer u het juiste sjabloon (fulltimer, parttimer of oproepkracht) en Loket.nl vult automatisch alle vooraf gedefinieerde gegevens in.
HR
Slimme HR-mogelijkheden vereenvoudigen de processen.
Loket.nl houdt automatisch de wettelijke bewaar- en vernietigingstermijnen aan. U heeft daar zelf geen omkijken meer naar.
Loket.nl biedt verschillende functionaliteiten;
- DIGITAAL PERSONEELSDOSSIER
Met een digitaal dossier bewaart u alles op één digitale plaats. Als werkgever bent u verantwoordelijk voor het opbouwen en onderhouden van het personeelsdossier van uw werknemers. Het personeelsdossier bevat persoonsgegevens en de privacy hiervan is vanzelfsprekend van groot belang.
Met een digitaal dossier in Loket.nl kunt u er zeker van zijn dat u voldoet aan de laatste wet- en regelgeving en de beveiliging van de documenten gewaarborgd is.
Het personeelsdossier is altijd inzichtelijk voor werknemers. Of het nu gaat om een arbeidsovereenkomst, diploma of werkgeversverklaring, de werknemers kunnen zelf altijd en overal hun documenten terugvinden in het digitaal personeelsdossier. - VERLOF
Werknemers kunnen eenvoudig via het Werknemersloket of via de speciale app hun verlof aanvragen. Zodra het verlof is aangevraagd krijgt de verantwoordelijke voor de goedkeuring hiervan een melding om de aanvraag te accepteren of te weigeren.
Er wordt onderscheid gemaakt in wettelijke- en bovenwettelijke verlofuren. Automatisch wordt de eerst aflopende verlofsoort afgeschreven.
Wanneer een verlofaanvraag gedaan is, wordt het verlofsaldo automatisch bijgewerkt. Het verlofsaldo is op ieder moment van de dag actueel. - DECLAREREN
Maak het inleveren van bonnetjes overbodig met de speciale declaratie app. De tijd en moeite die het kost om declaratieformulieren in te vullen, bonnetjes en vervoersbewijzen te bewaren en overuren bij te houden zijn overbodig. Wil een werknemer reiskosten declareren of zijn overuren gemaakt? In een handomdraai kunnen zij deze kosten en uren digitaal declareren. - WERKNEMERSLOKET
Het Werknemersloket zorgt voor een efficiënte communicatie met uw werknemers door processen en documenten te digitaliseren. Het indienen van een verlofaanvraag, het toevoegen van een bonnetje aan een declaratie alles wordt opgeslagen in het Werknemersloket. Werknemers hebben altijd en overal een compleet overzicht en toegang tot hun loonstroken, jaaropgaven en hun personeelsdossier.
Koppelingen
Op dit moment heeft Loket.nl meer dan 100+ actieve koppelingen met verschillende tijdregistratiesystemen en financiële pakketten. Met deze koppelingen worden uren vanuit de tijdregistratiesysteem automatisch ingelezen in de salarisadministratie en de journaalposten worden automatisch ingelezen in het financiële pakket.
Een overzicht van de actieve koppelingen vindt u hier
Staat uw bedrijfsapplicatie er niet tussen dan kunnen we de partij met Loket.nl in contact brengen om na te gaan of er alsnog een koppeling tot stand kan worden gebracht.
Heeft u nog vragen?
Neem direct contact op met Glenn Hendriks RPP, Hoofd Salarisadministratie bij HLB Blömer in Nieuwegein.
Stuur een e-mail of bel +31 (0)30 605 85 11