Update HLB Blömer Connected
Op onze website hebben we al eerder aandacht besteed aan het optimaal automatiseren en digitaliseren van uw administratie . In dit artikel brengen wij u graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het automatiseringsgebied.
Basecone
In Basecone is er een update doorgevoerd. Hierdoor is het mogelijk om facturen na het taggen helemaal automatisch door te laten boeken; de 'boekingsrobot'.
Wij zijn op dit moment bij lopende administraties klanten hierover aan het informeren om hier gebruik van te maken. Bij facturen die in het validatie-overzicht direct op boekingsklaar (groen) staan, komen hiervoor in aanmerking. Op leveranciersniveau is vervolgens in te stellen dat deze facturen niet meer door een actie van een medewerker doorgeboekt moeten worden. Hiermee wordt de administratie weer een stap verder geautomatiseerd.
Verbeteringen
Om te zorgen dat in administraties optimaal gebruik wordt gemaakt van de automatiseringstoepassingen hebben wij met regelmaat contact met de softwareleveranciers. De softwareleveranciers kunnen onze administraties beoordelen en precies aangeven wat de automatiseringsgraad van een individuele administratie is, en waar er verbeteringen mogelijk zijn. Deze verbeteringen pakken wij op en voeren wij in overleg met de klant ook door.
Enkele voorbeelden van dergelijke verbeteringen zijn:
- het toevoegen van stamgegevens van debiteuren/crediteuren aan de administratie
- het toevoegen van standaard boekings labels
- aanpassen bankherkenningsregels
- het aanzetten van de materiële vaste activastaat
- etc.
Hierdoor blijven we gebruik maken van de slimme software waarin de administratie in onder is gebracht.
Wefact
Verder maakt een deel van onze klanten gebruik van de toepassing van Wefact.
Wefact is een eenvoudige offerte- en facturatietool waarin de laatste mogelijkheden zitten om bij het versturen van een factuur een QR-code en/of iDeal-link mee te sturen. Wefact is te koppelen aan een groot aantal administratiepakketten, hierdoor worden opgestelde facturen automatisch in de administratie geboekt. Zodra een factuur betaald wordt past het systeem de status van de factuur aan naar betaald. Verder zijn via de webpagina allerlei interessante verkoopstatistieken bij te houden. Recent is de app helemaal bijgewerkt en zijn de toepassingen verder toegenomen.
Interesse?
Benieuwd wat HLB Blömer Connected voor uw organisatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op!
Heeft u nog vragen?
Neem direct contact op met Jan Peter Kok AA, Partner bij HLB Blömer in Nieuwegein.
Stuur een e-mail of bel +31 (0)30 605 85 11